Lada 2108 Shark – co można zrobić z Samary?
0 Flares 0 Flares ×

Niezmiernie trudno rozpoznać w tym samochodzie poczciwą Ładę Samarę. To nic dziwnego, biorąc pod uwagę liczbę zastosowanych w nim modyfikacji. Samochód miał jeden cel – udowodnić umiejętności przyszłych tunerów. Czy plan się powiódł? Ocenę zostawiam Wam!

Samara należy do dwóch braci, którzy na co dzień mieszkają w Rosji. Zafascynowani tuningiem chcą w przyszłości zająć się tym profesjonalnie. Łada 2108 to ich pierwszy tak poważny projekt, a cała historia zaczęła się w 2005 roku. Wtedy to Andranik i Arsene dokonali zakupu wyprodukowanej w 1996 roku Łady. Zupełnie seryjnej, a więc nudnej i brzydkiej. Zaczęli ją krok po kroku modyfikować…

Linia dachu został obniżona o 6 cm. Oprócz tego Samara zyskała zupełnie nowy przód – stąd nazwa Shark oraz ładniejszy tył.

Lada Samara Shark

Błotniki zostały uzbrojone w ozdobny element, który przypomina skrzela, a niektóre elementy nadwozia zostały wykonane z karbonu. Dodatkowo drzwi otwierają się w stylu Lamborghini. Z oryginału zostało więc niewiele.

Nie tylko sfera wizualna została poddana modyfikacji. Zmodernizowano układ hamulcowy. Łada została doposażona w czterotłoczkowe zaciski, a tylne bębny zostały zdemontowane i na ich miejscu pojawiły się tarcze hamulcowe. 

Lada Samara Shark

Samochód został również uzbrojony w tubodoładowanie, nowy układ wydechowy – zbudowany całkowicie z rur nierdzewnych, a silnik zyskał lekkie kute tłoki i nowe korbowody. W efekcie z benzyniaka o pojemności 1,6 litra uzyskano 300 KM! Napęd przekazywany jest za pośrednictwem wzmocnionej skrzyni biegów i sprzęgła ceramicznego.

Wnętrze Łady Samary Shark również się zmieniło. Kubełkowe fotele oraz zaprojektowana od nowa deska rozdzielcza z szeregiem zegarów – to widać na pierwszy rzut oka. Część elementów pochodzi z Toyoty, część – np. siedzenia – z Porsche.

Lada Samara Shar

Prace nad Samarą trwały w sumie trzy lata.

Lada Samara Shar

The following two tabs change content below.
Prywatnie wielki miłośnik czterech kółek, ale pojadę również na dwóch lub trzech. Uważam, że nie ma brzydkich i złych samochodów, ale życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi modelami.

1 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>