Radom zaskakuje… wyjątkowe Lambo na „przedmieściach Warszawy”
1 Flares 1 Flares ×

Radom zasłynął w świadomości internautów głównie za sprawą „chytrej baby z Radomia”, natomiast w świadomości Warszawiaków tym, że pretenduje do tego, aby stać się jedną z dzielnic stolicy. Dla mnie natomiast przez długi czas była to zwykła miejscowość, przez którą przejeżdżam kilkadziesiąt razy w roku. Aż do pewnego spotkania…

Szczerze mówiąc nie do końca rozumiem animozje na linii Warszawa – Radom, ale ironicznie zakładam, że mają one mocne podstawy i nie wynikają tylko i wyłącznie z małostkowości mieszkańców. W każdym razie w sieci można znaleźć tyleż samo dowodów na brak miłości pomiędzy mieszkańcami, co brak zrozumienia na istniejącą sytuację. Wracając do tematu, w Radomiu spodziewałbym się prędzej wycieczki krajoznawczej z Warszawy, niż jednego z 301 wyprodukowanych egzemplarzy Lamborghini.

„Fajny Hummer” – pomyślałem jadąc spokojnie (dwa fotoradary) od strony Warszawy o czarnym SUV-ie stojącym przed salonem Volkswagena i oddaliłem się w kierunku wylotu na Kraków. WTEM! W mojej głowie pojawiła się myśl… Sytuacja to rzadka, więc nie została zignorowana. W ten sposób zorientowałem się, że to co kilka chwil temu nieopatrznie wziąłem za zwykłego Hummera, to było Lamborghini LM002!

Ten SUV produkowany był przez włoska firmę od 1986 do 1993 roku. Wyprodukowano zaledwie 301 pojazdów, a ja stoję przed jednym z nich! Nie wiem jakie jest prawdopodobieństwo spotkania LM200 na polskim parkingu, w Radomiu, ale wydaje mi się, że większe szanse miałbym na wciśnięcie się w koszulkę rozmiar M.

Pod maską tego potwora znajduje się znany z modelu Countach silnik V12 o pojemności 5,2 litra, który generuje 450 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą 5- stopniowej, manualnej skrzyni biegów. We wnętrzu jest przepych, ale w stylu lat 80-tych – więc nieco topornie: skóra, drewno, elektrycznie sterowanie.

Lambo LM002 znajduje się na wielu listach najbrzydszych samochodów świata, ale ja uważam, że jest cudowne. A inni się nie znają!

001 002 003 004 005 006 007 008

 

The following two tabs change content below.
Prywatnie wielki miłośnik czterech kółek, ale pojadę również na dwóch lub trzech. Uważam, że nie ma brzydkich i złych samochodów, ale życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi modelami.

20 Comments

  1. ~Azotox

    Właściciel tego LM002, ma jeszcze Murcielago w kolorze czarny mat. Kiedyś jadąc do pracy miałem okazję obejrzeć samochód samochód pana Ruty stojąc obok na światłach – mega wrażenie. Wygląda lepiej niż Bentley Continental GT, Rolls-Royce Ghost, Porsche 911 Turbo 4S cabrio i Ferrari F12 Berlinetta Bojanowicza razem wzięte. Tylko te żółte zaciski… trochę wieśniackie.

  2. ~qcyk

    Kiedys bylo czerwone LM002 w Krakowie.Ja jestem z Warszawy ale rgularnie od 1986r widywalem to auto tydzien w tydzien na ul.Floriana w Warszawie.Gosc ciagle do STB(Svensk teknisk byra)przyjezdrzal.Zreszta w mojej dzielnicy bylo sporo RR,Bentleyow itp rarytasow nawet w tamtych latach.Oraz absolutny rodzynek brazowe ISO Rivolta parkujace rog Plowieckiej i Kajki.

  3. ~Seb

    Widziałem takiego w przyfabrycznym muzeum w Italii. Z tego co pamiętam to chyba jakiś rudy był. Mega protoplasta Humvee. Właściciel tego egzemplarza z Radomia  jeździ nim na co dzień. To się chwali, ale musi kosztować :-)
    Pozdrówki dla Niego! 

  4. ~Rhw

    Miałem okazje kierować LMOO2 i Hummerem też takim wojskowym, to nie ma co porównywać LM002 to auto ok tylko te gabaryty , Hummer to kompletna klęska, nie do zaakceptowanie tak naprawdę to nie rozumiem prywatnych posiadaczy po co to pseudo coś mają -wojsko też nie rozumiem przy wsiadaniu czy wysiadaniu można zostać rannym ! kompletnie nie ergonomiczne coś ! UAZ czy Honker tym można jechać bez uszkodzenia głowy i słuchu !
    LMOO2 trochę drogie i za duże jak na Europę, to auto powstało zmyślą o pustyni i szejkach arabskich, ale jazda jest ok dobrze przyśpiesza tym co ja jechałem to palił 30 l na 100km, ale jak kogoś na to stać to mu to różnicy nie robi.

  5. ~hmmm

    wygląda jak kupa, przód jak od jakiejś starej skody, maska nieproporcjonalnie długa do reszty, buda niczym z fiata 125, paka niby pickup tylko 3x krótsza niż normalnie, nie wiem jak z właściwościami terenowymi ale podejrzewam że wyciągarka będzie często używana, może umieją robić sportowe wózki ale ten segment aut niech lepiej zostawią, nie wiem czy powstało tylko 300 jako prestiżowa seria czy dlatego że to jeden wielki niewypał który było trzeba poddać aborcji już na desce kreślarskiej

    1. ~Artur

      No cóż, LM002 startował w przetargu na samochód terenowy dla armii amerykańskiej, przegrał co prawda z HMMWV (hummerem), ale jako kandydat na pojazd wojskowy zdolności terenowe musiał mieć. Jako producent traktorów (przede wszystkim – samochody sportowe były duuużo później) pojęcie o napędach 4×4 mają. Kształt typowo wojskowy – płaskie powierzchnie łatwiej opancerzyć, niż wymyślne krągłości. Przestrzeń ładunkowa – dokładnie jak w HMMWV.  Dla mnie jest piękny – właśnie przez swoją toporność. Poza tym – gdzie tam widzisz Skodę? No 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>