Fiat 1100 Coupe – polski Lotus Esprit
0 Flares 0 Flares ×

Od 2011 roku trwają prace nad Arrinera Hussarya – supersamochodem z Polski. Warto pamiętać, że nie jest to jedyne tego typu auto, które powstało Nad Wisłą. W 1975 roku został bowiem zaprezentowany Fiat 1100 Coupe nazywany polskim Lotusem Esprit.

Fabryka Samochodów Osobowych kojarzona jest przede wszystkim z takimi modelami jak Warszawa, Syrena i oczywiście z Fiatem 125p i Polonezem. W późniejszych latach na halach produkcyjnych produkowane były Matizy i Lanosy, a na koniec Chevrolet Aveo. Jednym słowem były to modele, których jedynym zadaniem było spełnienie potrzeby przemieszczenia się punktu A do punktu B, nierzadko z niespodziankami w postaci awarii, ale nie powodowały „efektu WOW”.

Polskie-coupe-foto0-1286581

Fiat 1100 Coupe został zaprezentowany w 1975 roku. Premiera odbyła się na wystawie zorganizowanej z okazji 30- lecia PRL.

Fiat 1100 Coupe został zaprojektowany przez Zdzisława Wattsona. O ile samochód wygląda naprawdę przyzwoicie i jego projektant nie ma się czego wstydzić to pod względem technicznym pozostawia wiele do życzenia. Samochód był niczym innym jak typowym prototypem do którego budowy wykorzystano wszystko co było pod ręką, czyli części wytwarzane w FSO.

fso-1300-koncept-3f4625796c9680ed226f6679deced31ddadffc26

Tak więc z modelu 125p pochodził między innymi akumulator, przednie zawieszenie, hamulce i koła. Fiat 128 stał się dawcą silnika, tylnego zawieszenia i elementów wykończeniowych. Z Fiata X1/9 pochodziła kierownica, a z 132 klamki. Płyta podłogowa została zaadaptowana z Zastawy 1100.

Niestety osiągi samochodu były co najmniej mierne. Umieszczony z tyłu silnik przekazywał na tylną oś zaledwie 55 KM. Nic dziwnego – miał pojemność 1116 cm3. Prędkość maksymalna wynosiła 140 km/h

pf1100coupe2

The following two tabs change content below.
Prywatnie wielki miłośnik czterech kółek, ale pojadę również na dwóch lub trzech. Uważam, że nie ma brzydkich i złych samochodów, ale życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi modelami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>