Modele Subaru, o których większość nie pamięta
0 Flares 0 Flares ×

Myślisz Subaru i masz przed oczami model Impreza WRX? Bardzo dobrze. Warto jednak pamiętać, że w ponad 60- letniej historii tej marki powstało kilka samochodów, o których warto pamiętać. Oto kilka z nich.

Subaru Sambar

W 1961 roku pojawiło się na rynku japońskim Subaru Sambar. Było to mikrovan lub kei-truck, czyli pickup oparty na nadwoziu kei-car. Kei-car to japoński segment małych pojazdów. Sambar miał za zadanie zapełnić lukę na rynku niewielkich pojazdów dostawczych, a jego właścicielami mieli być przedsiębiorcy, którzy nie mieli wystarczająco dużo pieniędzy na pełnowymiarowy samochód, ale stać ich było na nowy motocykl.

Subaru Sambar_

Auto było napędzane przez silnik o pojemności 356 cm3, który generował 18 KM. Napęd przekazywany był za pomocą trzybiegowej skrzyni biegów. Waga własna pojazdu to niespełna 500 kg.

To już ostatnie miejsca. Zapisz się do Newslettera

Subaru Sambar nie był produkowany wyłącznie w Japonii, ale również w Korei, Chinach i nawet w Finlandii. Poza granicami Kraju Kwitnącej Wiśni znany był jako Subaru Domingo. Występował również z napędem na cztery koła (oczywiście!) pod nazwą Subaru Sambar Dias Wagon.

Subaru SVX

Model SVX to według mnie najładniejsze Subaru w historii. Został zaprezentowany w 1991 roku, a za jego wygląd odpowiadał Giugiaro. Pod maską tego czteroosobowego coupe znalazł się najmocniejszy silnik produkowany wówczas przez Subaru. Z pojemności 3,3 litra udało się japońskim inżynierom uzyskać 230 KM!

Subaru SVX

Napęd przekazywany był oczywiście na cztery koła (na rynku USA była opcja z napędem na przód) za pomocą automatycznej skrzyni biegów o czterech przełożeniach.

Cechą charakterystyczną tego samochodu są dzielone szyby boczne. To rozwiązanie można było znaleźć również w DeLorean DMC-12, Bugatti EB110 lub McLaren F1. Klienci w zamian za swoją gotówkę otrzymywali ponadto całkiem bogate wyposażanie - klimatyzacje, elektryczne sterowane siedzenia, ABS oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Subaru 360

Był to pierwszy produkowany na masową skalę model tego producenta. Pojawił się w 1958 roku, a jego nazwa pochodzi od pojemności silnika. Samochód miał być bowiem na tyle mały i ekonomiczny, aby być dostępnym dla przeciętnego obywatela.

Subaru 360

 

Również tutaj pojawia się określenie kei-car. Pomimo, że pierwotnie auto miało spełniać wszystkie wymogi tego segmentu, ostatecznie zostało zakwalifikowane nieco wyżej od mikrosamochodów.

Wnętrze Subaru 360 jest w stanie pomieścić czterech pasażerów. Silnik o pojemności 360 cm3 generował 26 KM. Model z dwoma gaźnikami oferował nieco więcej, bo 36,7 KM.

Subaru Brat

Chciałoby się powiedzieć „prawie jak El Camino”. Brat był transportową odmianą modelu Leone drugiej generacji, a pojawił się na rynku w 1978 roku. Oferowany był na rynku amerykańskim (z dodatkowymi siedzeniami na „pace”), australijskim i w Wielkiej Brytanii.

Subaru Brat

 

Pod maską znalazł się silnik 1,6 o mocy 69 KM. Nieco później został on zastąpiony motorem o pojemności 1,8, który oferował 74 KM.

Napęd przekazywany był przez 3- biegowy automat lub 4- biegową skrzynię manualną. Samochód produkowany był do 1993 roku.

Subaru Traviq

Nie wszystkie modele na liście są dla Subaru powodem do dumy. To co widzicie an zdjęciu poniżej, a co nazywa się Traviq jest niczym innym jak… Oplem Zafirą.

Subaru Traviq

Auto produkowane było od 2001 do 2004 roku i było pomysłem General Motors na zwiększenie sprzedaży na rynku Japońskim.

Łącznie Traviq znalazł około 12 tys. nabywców.

Subaru XT

Ponieważ na liście znalazł się model SVX, nie mogło zabraknać jego porzednika XT. W salonach pojawił się w 1985 roku i był produkowany do 1991 roku. Na wszystkich rynkach był dostępny z napędem na przednie lub cztery koła.

http://www.autogaleria.hu -

Warto zwrócic uwagę na jego silnik. Napędzała go pierwsza na świecie 6- cylindrowa jednostka chłodzona cieczą. Dodatkowo współczynnik oporu powietrza był w swoim czasie najmniejszy na świecie i wynosił 0,29.

Tylko się upewniam – zapisałeś się już do Newslettera?

Niektóre modele zostały wyposażone w pneumatyczne zawieszenie. Wspomaganie kierownicy zostało wyposażone w pompę elektryczną. Kształt samochodu miał nawiązywać do samolotu – zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.

Subaru 1500

Subaru 1500 był pierwszym modelem, który pojawił się z logo Subaru na masce. Rozwijany jako prototyp P1 miał samonośne nadwozie i niezależne wahaczowe zawieszenie.

http://www.autogaleria.hu - Subaru 1500

Samochód napędzany był przez silnik 1,5 o mocy 48 KM lub 55 KM. Motor pochodził z Peugeota 202. 

Powstało zaledwie 20 sztuk tego modelu, a sześć z nich zostało dostarczonych jednej z korporacji taksówkowej w celach testów.

The following two tabs change content below.
Prywatnie wielki miłośnik czterech kółek, ale pojadę również na dwóch lub trzech. Uważam, że nie ma brzydkich i złych samochodów, ale życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi modelami.

2 Comments

  1. ~odynsyn

    Wiecie co… dla mnie Subaru to kawał fajnej historii. Pierwsze dostałem, drugie kupiłem i jakoś tak jestem wierny. Co prawda ja tylko kupuję w komisach typu aaa auto, ale używane kocham jak nowe :) Subaru SVX – świetne! Nawet teraz bym chętnie takie miał. Piękny model i jaki gustowny! Łał.

    * Tico to nie auto, Tico to stan umysłu Janusza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>