Alfa Romeo i jej najciekawsze prototypy (wg mnie) | TOP
0 Flares 0 Flares ×

Jeden z moich znajomych powiedział mi kiedyś, że pod włoskim niebem nawet kolory samochodów prezentują się znacznie lepiej. Ja mogę tylko dodać, że samochody dzielą się na te, którymi tylko się jeździ i na te, które stają się przy okazji członkami naszej rodziny. Alfa należy do tej drugiej kategorii. Przedstawiam dziesięć najlepszych prototypów tego producenta.

Mieliście kiedyś okazję przejechać się czerwoną Alfa Romeo po włoskich drogach? Odwiedzić niewielkie miasteczka skąpane w zapachu oliwy i bazylii? W rodzinnej kafejce napić się espresso, którego smaku nie uda wam się już nigdy powtórzyć w domu? Włosi kochają kochać motoryzację, dlatego ich projekty chwytają za serce. 

ALFA ROMEO SCIGHERA (1997)

Wygląda prawie jak Bugatti Veyron, była prawie tak samo szybka i prawie powstała. Koncept Alfa Romeo Scighera został przygotowany w 1997 roku przez firmę Italiandesign założoną przez dwóch projektantówGiorgetto Giugiaro i Aldo Mantovani. Konstrukcja samochodu była oparta na modelu 164. 

Alfa Romeo Scighera

Scighera była napędzana silnikiem V6 Twin Turbo o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM. Dzięki temu samochód przyspieszał od „zera” do 100 km/h w czasie nie większym niż 3,8 sekundy. Napęd przekazywany był na cztery koła, a układ AWD był zaadaptowany z modelu 155.

Samochód pojawił się w Need For Speed III: Hot Pursuit. Pomimo planów nie trafił do produkcji.

ALFA ROMEO SPORTUT (1997)

W ostatnich latach pojawiała się plotka, że Alfa Romeo pracuje nad swoim pierwszym SUV-em. Mówiło się, że długo wyczekiwany model miałby otrzymać nazwę Giulietta Cross i pojawi się w 2017 roku.

Alfa Romeo

W 1997 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie pojawił się na stoisku Alfy może niezbyt urodziwy, ale na pewno ciekawy koncept. Alfa Romeo Sportut została zaprojektowana przez Bertone i była niczym innym jak czterodrzwiowym SUV-em. 

ALFA ROMEO NUVOLA (1996)

Stylistyka nawiązująca do stylu retro została zaprojektowana przez Waltera de Silva, a nazwa prototypu powstała by uczcić legendarnego kierowcę Tazio Nuvolari, który startował w latach 30.

Alfa Romeo Nuvola

Samochód był wyposażony w silnik V6 o pojemności 2,5 litra, który dzięki turbodoładowaniu generował 300 KM. Napęd przekazywany był na wszystkie koła za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Przyspieszenie 0 do 100 km/h wynosiło 6 sekund.

ALFA ROMEO ISSIMA (1996)

Koncept został zaprojektowany przez Franco Sbarro, a nadwozie miało przypominać roadstery z lat 50. Jego premiera odbyła się w 1996 roku podczas Geneva Motor Show.

Alfa Romeo_Issima

Pod maską znalazł się 12 cylindrowy silnik, który powstał poprzez połączenie dwóch  3- litrowych V6. Motor miał moc 500 KM. Napęd przekazywany był na koła tylne.

ALFA ROMEO DELFINO (1983)

Powstał na bazie ówczesnej flagowej limuzyny – modelu Alfa Romeo 6. Za projekt odpowiadał Bertone. Nadwozie charakteryzowało się ostrymi krawędziami, a wnętrze – jak przystało na pojazd klasy GT – mogło pomieścić dwie osoby.

Alfa Romeo Delfino

Pod maską znalazł się silnik V6 o pojemności 2,5 litra i mocy 160 KM. Napęd przekazywany był na koła tylne.

ALFA ROMEO BAT 5

Włoski koncept powstał  w ramach wspólnego projektu pomiędzy Alfą Romeo, a Bertone. Współpraca obejmowała stworzenie trzech konceptów: BAT 5 w 1953, BAT 7 w 1954 i BAT 9 w 1955, a głównym celem prac były badania nad aerodynamiką.

Alfa Romeo BAT5

Wszystkie trzy samochody zostały zaprojektowane przez Franco Scaglione. BAT 5 po raz pierwszy został zaprezentowany w Turynie.

ALFA ROMEO ZETA 6 (1983)

Konstrukcja tego niewielkiego sportowego samochodu została oparta na płycie modelu GTV6. Auto zostało zaprezentowane szerokiej publiczności w 1983 roku podczas salonu samochodowego w Genewie.

Alfa Romeo Zeta 6

Aluminiowe nadwozie 2+2 kryje silnik V6 o pojemności 2,5 litra.

ALFA ROMEO VOLA (2001)

Samochód zaprojektował Leonardo Fioravanti, a jego najbardziej charakterystyczną cechą jest mechanizm szklanego dachu, który potem został wykorzystany w Ferrari Superamerica.

fioravanti_alfa_romeo_vola_concept_1

Pod maską znalazł się silnik V6 o pojemności 3 litrów, który generował 195 KM. Napęd przekazywany był na przednie koła.

A jakie są Wasze ulubione modele Alfa Romeo? 

The following two tabs change content below.
Prywatnie wielki miłośnik czterech kółek, ale pojadę również na dwóch lub trzech. Uważam, że nie ma brzydkich i złych samochodów, ale życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi modelami.

6 Comments

  1. ~Grandam

    Też myślałem, że ponadprzeciętna awaryjność alfy to mit, niestety okazało się, że to wcale nie jest mit. Miałem 4 alfy (155,156,166,spider)i każda była bardzo awaryjna, ładowałem w te samochody kupę pieniędzy a bez przerwy coś się z nimi działo, i nie mówię tu o pierdołach typu niedziałające podświetlenie wnętrza, zacinający się centralny zamek czy łamiące się klamki, ale o poważniejszych rzeczach, które unieruchamiają samochód, a było ich naprawdę dużo

    1. ~gsmal

      mam do dzisiaj 166 V6 busso 3.2 i to od 2001roku i niechce mi sie jej sprzedawac…najpowazniejsza rzecz to wysprzeglik ktory spowodowal niesprawnosc calego ukladu oraz guma ktora doprowadza powietrze wymieniana w 13 letniej karierze 3 razy…przebieg juz dochodzi 430.000 i niewiem jak dlugo pojezdzi leje do niego olej polsyntetyk lecz czasem dolewalem mineralny i nic..popsuc sie nie moze chociaz juz zuzytye nbiemal wszystko..fotel kierowcy nie grzeje juz w zimie,tylny tlumik przegnije lada moment juz 3ci w 13lat…niewiem co o samochodzie myslec bo nigdy nie slucham zadnych rad i opowiesci..
      We wloszech jezdza tymi samochodami az opony piszczą..
      prawda jest taka ze jak kupisz wyzszy model i od nowosci go masz to nigdy nie bedziesz narzekal.
      ja nabylem 4lata temu opla insygnie uzywany niby 130.000 a po 4 miechcach musialem wymieniac rozrzad a niby byl wymieniony i papier mialem,potem wymienialem przeplywomierz,czujnik halla, poduszke silnika, sprezyne zawieszenia bo pekla..
      A potem go sprzedalem a a alfa dalej jezdzi syn na przemian ze mna.. rok temu postanowilem zainwestowac w uzywane Infinity QX z przebiegiem ponoc 95000 i widze juz ze wachacze mam do wymiany i nie dziala kontrola trakcji,klima wlacza sie z opoznieniem..zastanawiam sie w koncu kiedy skoncze dziadowac z uzywanymi..odczekam pare miesiecy i nabede taki sam model ale nowy zeby nie narzekac i miec jak alfe kilkanascie lat..

    2. ~olo

      To sobie kup 159 albo brerre i na pewno będziesz bardziej zadowolony niż z aut grupy vag. Mnie namówił znajomy taryfiarz który wygrał taka alfe w karty i nalatał ponad 400kk silnikiem 1.9 jtd. . Teraz tez lata jako chyba jedyny w wawie 159 w combi ale zaszalał i kupil 2.4jtd. Spi spokojnie bo nikt mu alfy nie ukradnie 3x na miesiąc jak skode czy pasata. Jedyna awaria jaka miał w ciągu ostatnich 100kk to walnięty siłownik do podnoszenia przedniej szyby i zawór erg. tyle. reszta to części eksploatacyjne. NIE tworzyć ludzie MITÓW bo świat się śmieje.Ja sam czekam teraz na nowa 169 z napędem na tyl i dużą moca bo merc już mi się znudził.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>