Był najdłużej produkowanym samochodem na świecie | Taka Historia
0 Flares 0 Flares ×

Niemcy mają swojego Garbusa, Brytyjczycy MINI, Polacy Golfa, a Indusi Ambassadora. To znaczy mieli, ponieważ Hindustan Motors Company ogłosiło zakończenie jego produkcji. Fakt ten jest wart odnotowania ponieważ model ten jest uznawany nieoficjalnie za najdłużej produkowane auto na świecie.

Hindustan Ambassador był produkowany na brytyjskiej licencji modelu Morris Oxford Series III. Po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1954 roku i przez niespełna 60 lat produkcji był nieznacznie modernizowany zaledwie kilka razy. Właściwie można uznać, że wygląd i styl tego samochodu nigdy się nie zmieniły.

Początkowo auto było wyposażone w silnik o pojemności 1,5 litra. W porównaniu z protoplastą miał zaokrąglone tylne oparcie oraz bardziej zakrzywioną opadającą maskę silnika. 

W 1963 i w 1975 roku wprowadzono pierwsze modernizacje. Pojawiły się nowe detale nadwozia, między innymi zmieniono grill. 

W 1979 roku w ofercie pojawił się po raz pierwszy silnik diesla. Motor miał 1,5 litra pojemności i generował zawrotne 37 KM. To jednak wystarczyło, aby zyskać niewiarygodną wprost popularność wśród kupujących.

W 1992 roku zadebiutowała wersja „1800″ wyposażona w silnik Isuzu o pojemności 1,8 litra o mocy 75 KM. Napęd przekazywany był za pomocą pięciobiegowej skrzyni przekładniowej. Zastosowane zmiany spowodowały, że Ambassador stał się ówcześnie najszybszym samochodem w Indiach. Producent musiał więc zastosować pasy bezpieczeństwa i kubełkowe fotele. Przy okazji przeprojektowano deskę rozdzielczą i wprowadzono opcjonalnie hamulat aerodynamiczny.

Ostatnia wersja modelu została wyposażone w dźwignię zmiany biegów umiejscowioną w podłodze, a nie w jak dotychczas w kolumnie kierownicy. W niektórych modelach pojawiły się nawet hamulce tarczowe i wspomaganie kierownicy.

Uznawany za ikonę kraju Hindustan Ambassador jeszcze kilka lat temu był oficjalnym samochodem rządowym Indii z którego korzystali wszyscy politycy. Obecnie liczący się politycy przesiedli się na modele zachodznie, ale ci mniej czołowi nadal używają swojej rodzimej konstrukcji.

Hindustan_Ambassador

The following two tabs change content below.
Prywatnie wielki miłośnik czterech kółek, ale pojadę również na dwóch lub trzech. Uważam, że nie ma brzydkich i złych samochodów, ale życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi modelami.

1 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>