GAZ-M20 Pobieda Hot Rod made in Russia | Znalezione
0 Flares 0 Flares ×

Spójrzcie do się dzieje, kiedy pomysłowy Rosjanin dorwie się do palnika i spawarki. Na pewno coś piękniejszego, niż gdyby miał dorwać się do kałasznikowa i nieoznakowanego munduru. 

GAZ-M20 Pobieda (po polsku „Zwycięstwo”) była produkowana przez zakłady GAZ w latach 1946 – 1958. Warto wspomnieć, że Pobieda była również eksportowana poza ZSRR. Trafiła między innymi do Polski, gdzie był montowana, a następnie produkowana na licencji jako Warszawa M-20. 

Samochód jako pierwszy w historii Matki Rosji był wyposażony w kierunkowskazy, elektryczne wycieraczki, ogrzewanie i radio. Stał się symbolem powojennego ZSRR.

Do 1958 roku wyprodukowano przeszło 235 tys. egzemplarzy tego modelu…

…ale teraz przenieśmy się do teraźniejszości. Do Penzy, miasta obwodowego w Rosji leżącego nad rzeką Surą. Mieszka tam około 509 tys. mieszkańców. Jeden z nich, zamiast podboju Krymu wybrał inną ścieżkę. Postanowił udowodnić, że nie tylko Amerykanie potrafią robić Hot Rody. Dzięki temu mamy dziś przyjemność z niesamowitą Pobiedą Coupe Hot Rod made in Russia!

Oryginalne pięciodrzwiowe nadwozie zostało pozbawione tylnej pary drzwi, a ich miejsce zajęły klasyczne w tym stylu niewielkie okna. Równocześnie, aby utrzymać proporcję linii przednie drzwi musiał zostać przedłużone.

Zgodnie ze sztuką Pobieda została obniżona. Przednie zawieszenie i cały okład kierowniczy pochodzi z Wołgi 31105. W tym miejscu kończy się Rosja, a zaczyna… Japonia. Silnik, automatyczna skrzynia biegów, wał napędowy, zbiornik paliwa, układ hamulcowy oraz tylne zawieszenie pochodzą z Toyoty Mark II. Iście piekielna Rosyjsko-Japońska hybryda.

Na koniec kilka kropel prosto z Niemiec – czarne, skórzane fotele pochodzą prosto z Audi TT.

GAZ M-20 Pobieda Hot Rod

GAZ M-20 Pobieda Hot Rod

002

GAZ M-20 Pobieda Hot Rod

 

 

 

 

The following two tabs change content below.
Prywatnie wielki miłośnik czterech kółek, ale pojadę również na dwóch lub trzech. Uważam, że nie ma brzydkich i złych samochodów, ale życie jest zbyt krótkie, by jeździć nudnymi modelami.

1 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>